| Kalendár | Dnes je: Sobota
15. november. 2025
Sviatok má:
dnes: Leopold
zajtra: Agnesa
pozajtra: Klaudia
včera: Irma
IP:18.97.9.171. 18-97-9-171.crawl.commoncrawl.org |
|
| Hlavné menu | | MenuMaker produced NavBar |
|
| Gréckokatol. magazín | TV - naživo gréckokatolícky magazín  |
|
| Panoráma |
|
|
|  |
Vitajte na na oficiálnej stránke Gréckokat. cirkvi - farnosť Sabinov filiálka Šar. Michaľany
Slava Isusu Christu ! – Slava vo viki!
|
|
|
Pokladnica viery |
Autor: Fedor - Utorok, 16.09. 2025 - 13:34:22 (55 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 3269 bajtov | Hodnotenie: 0)
| |
|
Ak
teda máme lásku, túto Bohu milú čnosť, tak nebudeme nasledovať
pohanov, ktorí dobre robia iba svojim priateľom – tým, od
ktorých čosi očakávajú –, ale budeme konať dobré skutky
preto, aby sme sa páčili Bohu a aby sme vykúpili svoje hriechy.
Nesmieme myslieť na to, či nám ľudia budú vďační alebo nie,
či nám budú krivdiť alebo žehnať, či nami budú pohŕdať,
alebo nás budú chváliť. Mnoho kresťanov sa riadi iba pozemskými
pohnútkami. Ak dávajú almužnu alebo niekomu preukazujú službu a
potom nevidia odplatu, tak sa zlostia a hovoria si, že boli nemúdri…
Alebo robíte dobré skutky pre Boha, alebo pre svet!Ak
sa zháňate za ľudskou úctou a slávou, tak sa správate ako
pohania, ktorí sa za každý dobrý skutok dožadovali vďačnosti.
Ale ak sa chcete páčiť Bohu a vykúpiť svoje viny, tak prečo ste
smutní, že sa vám nedostalo uznania? Predsa odmenu očakávate iba
od samého Boha. Musíte skôr ďakovať Stvoriteľovi zato, že sa
vám odplácajú nevďačnosťou – predsa tým väčšia bude vaša
odmena v Nebi. Či je to malé šťastie, že nám za drobné veci
Boh odplatí večne? Áno,
bratia moji, radi konajme dobré skutky hlavne tým, ktorí sa nám
nemôžu odvďačiť – tým istejšie vtedy nájdeme zásluhy u
Boha.
Sv. Ján Mária Vianney, Kázne
farára z Arsu
|
|
|
|
|
Slovo života |
Autor: Fedor - Piatok, 08.08. 2025 - 11:10:23 (62 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 4168 bajtov | Hodnotenie: 0)
| |
|
Že
slová prisľúbenia musíme brať vo vlastnom, doslovnom zmysle, to
jasne vidíme i z toho, že Ježiš svojim poslucháčom toto ich
chápanie nevytýkal, ale správnosť tohto ich chápania potvrdzoval
vždy silnejšími a jasnejšími slovami, hovoriac: „Zaiste,
zaiste hovorím vám: ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť
jeho krv, nebudete mať v sebe život! Kto požíva moje telo…“
Tieto
ďalšie Kristove vysvetlenia brali poslucháči doslovne a následkom
toho od neho odišlo viacero jeho učeníkov, lebo „tvrdá je táto
reč“. Ježiš nenapráva ich chápanie ako mylné, ale zostáva
pri vlastnom zmysle svojich slov a kvôli pravde sa odvoláva na
svojho nebeského Otca, hovoriac: ,,A čo keď uvidíte Syna človeka
vstupovať tam, kde prv bol, (či potom uveríte?).“
Alebo
či aj potom budete pochybovať, že vám môžem dať svoje telo za
pokrm a svoju krv za nápoj, keď vám svojím nanebovstúpením
dokážem, že som Boh?
Božský
Spasiteľ ďalej hovorí: „Duch je, ktorý oživuje, telo nič
neprospieva. Slová, ktoré som vám ja hovoril, sú duch a život.“
Týmito slovami Ježiš odmieta drsné chápanie svojej reči, že by
svoje telo chcel porezať na kusy, aby ho ako iné mŕtve mäso mohol
predkladať na jedenie a svoju krv v jej prirodzenej podobe dávať
na pitie. Lebo požívanie mŕtveho tela i krvi Ježiša Krista by
nič neosožilo, ale telo i krv Ježiša Krista oživené Duchom,
spojené s božstvom, prítomné pôsobením ducha a oslávené,
pôsobia život. Toto Spasiteľove vysvetlenie mnohých jeho učeníkov
neuspokojilo, lebo Ježiš i vtedy rozhodne zostáva pri tom, čo
povedal, že človek musí jesť jeho telo a piť jeho krv.
Keď
preto od neho odišlo mnoho učeníkov, povedal apoštolom: „Či i
vy chcete odísť pre tú ,,tvrdú reč?“ A tak znovu potvrdil, že
jeho slová sa majú brať vo vlastnom zmysle, ako ich všetci jeho
poslucháči chápali.
P.
Heinrich Müller S. V. D. – Obeta omše svätej, čiže prameň
všetkých milostí
|
|
|
|
|
Pokladnica viery |
Autor: Fedor - Pondelok, 04.08. 2025 - 11:11:07 (57 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 2569 bajtov | Hodnotenie: 0)
| |
|
Podľa
čoho poznať, či máme túto dôležitú cnosť – cnosť, bez
ktorej celá naša nábožnosť by bola divadlom?
1.
Osoba, ktorá miluje, nevie čo je to pýcha, nechce panovať nad
inými, nekritizuje konanie iných, nehovorí o ich správaní,
nevyvyšuje sa a iných považuje za lepších od seba, nezlostí sa,
keď je niekto viac ocenený ako ona. Keď ňou pohŕdajú, nesužuje
sa, ale myslí si, že si zasluhuje ešte väčšie pohŕdanie.
Osoba, ktorá má v srdci lásku, nezarmucuje iných, lebo láska je
kráľovský plášť, ktorý zakrýva omyly spolubratov.
2.
Človek, ktorý miluje, trpezlivo a odovzdane prijíma chorobu,
nešťastia a všetky ťažkosti, lebo pamätá, že je hriešnikom a
život na zemi nie je večný. Jób, vyhodený na smetisko, je
spokojný a nezúfa, lebo v jeho srdci je láska Božia (porov. Jób
2,8). Tobiáš ranený slepotou nestráca pokoj duše, lebo vie, že
svojím utrpením plní vôľu Božiu a pričiňuje sa o Jeho slávu
(porov. Tob 2,11).
Sv.
Ján Mária Vianney, Kázne farára z Arsu
|
|
|
|
|
Milovať máme len život, v ktorom budeme žiť naveky. |
Autor: Fedor - Sobota, 21.06. 2025 - 09:50:37 (113 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 3549 bajtov | Hodnotenie: 0)
| |
|

Musíme
sa ponáhľať tam, kde budeme šťastne žiť bez konca. Keď tak
milujeme tento biedny, vratký, neistý a pomíňajúci sa život, v
ktorom žijeme v tak veľkom nebezpečenstve, žijeme s takou veľkou
námahou a s hriechom, tak oveľa viac máme milovať onen život, v
ktorom s najväčšou bezpečnosťou, pokojom a čistotou budeme žiť
naveky.
Aký
si myslíte, že tam bude jas duší, keď slnečným jasom bude
svietiť jas tiel spravodlivých v kráľovstve Otca? To je
kráľovstvo všetkých kráľovstiev, kráľovstvo všetkých vekov,
vlasť vyvolených. O tej čítame v legende preblažených a
presvätých mučeníkov kňaza Epikteta a mnícha Astiona:
„Bohatstvo
blažených sa nazýva rajom. Ich obydlia sú postavené zo svetla,
ich život je Boh, ich bytie je nesmrteľné. Na ich hlavách žiaria
koruny z najčistejšieho zlata, ozdobené drahokamami. Ich vládcom
a kráľom je Boh bohov, jeho služobníci sú anjeli svetla, rada
toho kráľa je najslávnejšia, jednu jej polovicu tvoria proroci a
druhú apoštoli. Táto ríša má meno Krista – mesto. V ňom
vyniká podivuhodný muž menom Dávid, majúci desaťstrunovú
citaru. Neustále vyzýva všetkých obyvateľov v tomto meste ku
chvále samotného kráľa, hovoriac: „Chváľte Pána na
nebesiach, chváľte ho na výsostiach. Chváľte ho všetci jeho
anjeli, chváľte ho všetky jeho sily.“
Dionýz
Kartuzián – O posledných veciach človeka: Smrť, Boží
súd, Peklo a Nebo
|
|
|
|
|
Obeta na oltári je živým opakovaním obety na kríži. |
Autor: Fedor - Utorok, 20.05. 2025 - 09:57:07 (79 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 3998 bajtov | Hodnotenie: 0)
| |
|
Obeta
na oltári je podľa svojej prirodzenosti a určenia živým
opakovaním a neprestajným privlastňovaním obety na kríži. Preto
ona túto nezatieňuje, ale tým viac ju stavia do čistého,
najjasnejšieho svetla. Lebo o potrebe milosti, požehnania a
spásonosnosti krvavej vykupiteľskej obety skutočne niet
významnejšieho svedectva, ako svedectva ustavičného slávenia
eucharistickej obety. Pri oltári totiž milióny naberajú a pijú z
prameňa milosti obety na kríži bez toho, žeby jeho spásonosné
vody vysychali alebo sa čo i len umenšovali.
Ak
prehorká obeta Kristovej smrti na kríži má byť do našej mysle
mimoriadne hlboko vštepená a má žiť v našej pamäti i v našom
srdci bezo zmeny, tak čím by sa to dalo ľahšie a istejšie
docieliť, ako ustavičným slávením eucharistie, pri ktorej sa nám
mystickým vyliatím krvi živo a dojímavo predstavuje pred oči a v
istom zmysle obnovuje krvavá obeta smrti so všetkým jej
požehnaním? Kde býva nábožnosť k utrpeniu a smrti Pána Ježiša
vyššie ctená a horlivejšie pestovaná, kde láska ku krížu a
Ukrižovanému je silnejšie osvedčovaná a vrúcnejšie konaná,
ako v lone katolíckej Cirkvi, v ktorej sa na tisícich oltároch
každodenne krvavá Kristova smrť nekrvavo slávi, tajomne ohlasuje
a ustavične pripomína?
Každý
oltár je mystickou Kalváriou, na vrchu ktorej veje zástava kríža
a pohliadnutie na ňu vážne otrasie veriacou dušou, ona vstúpi do
seba a zvolá: „Lásku moju ukrižovali!“ Vezmite a odstráňte
obetu na oltári a skôr alebo neskôr v nedohľadne zmizne i veľká
obeta zmierenia, ktorá bola obetovaná na Golgote, a zároveň do
viac alebo menej poľutovaniahodného zabudnutia upadne i osoba a
veľké dielo Vykupiteľa.
P.
Heinrich Müller S. V. D. – Obeta omše svätej, čiže prameň
všetkých milostí
|
|
|
|
1412 článkov (283 stránok, 5 článkov na stránku)
[ 1 | 2 | 3 ]
|
|
|  |
| Počítadlo | |
Verejných návštev |        | | stránok od 01.07.2010 |
[ Menej ]Celkové návštevy
Nových dnes |
171 |
Nových včera |
4,846 |
Vývoj |
 |
Priemerné návštevy
Za hodinu |
91 |
Denne |
2,184 |
Mesačne |
66,418 |
Ročne |
797,004 |
|
|
| Počet ONLINE | Spolu: 15
|
|
KALKULAČKA
|